REC2273945 |
El conte motor a Ed. Infantil i cicle inicial d'Ed. Primària |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/7/2024 - 22/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Privada Vincles
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
19VI El conte motor a Ed. Infantil i cicle inicial d'Ed. Primària
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
50
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquesta formació s’ofereixen recursos i idees pràctiques per a conèixer el conte motor i els beneficis de la seva aplicació. Es treballaran les diferents fases d’aplicació del conte motor i es reflexionarà sobre la importància del moviment i la participació activa dels infants per millorar la comprensió lectora i el gust per la lectura. Els assistents dissenyaran, pas a pas, una situació d’aprenentatge basada en el conte motor, com una proposta d'animació a la lectura i de dinamització de la biblioteca escolar.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els alumnes, on aquests interactuaran amb el formador i altres alumnes a través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
|
| |
Objectius |
- Conèixer les característiques i els beneficis del conte motor per valorar la importància de la seva aplicació en el desenvolupament integral dels infants.
- Conèixer les diferents fases de la pràctica del conte motor a Ed. Infantil i cicle inicial d’Ed. Primària, i valorar els diferents materials i elements que s’hi poden integrar per fomentar l’atenció i l’interès dels infants en l’escolta i participació activa del conte motor.
- Promoure l'animació de la lectura a través de situacions d'aprenentatge actives i vivencials.
- Dissenyar una proposta de conte motor, seguint les diferents fases d’aplicació per Ed. Infantil o cicle inicial d’Ed. Primària, enfocada a la promoció de l'animació de la lectura a l'aula, i compartir-lo amb els i les participants.
|
| |
Continguts |
- Mòdul 1:
Els contes i el conte motor
Antecedents del conte motor
Característiques del conte motor
Conte motor i animació a la lectura
Beneficis del conte motor en l’àmbit educatiu
Psicomotricitat i moviment
Dinamització de la biblioteca escolar a través del conte motor
- Mòdul 2:
Fases del conte motor: fase inicial, pràctica motriu i tornada a la calma.
Materials, elements i ambient
Moviment i aprenentatge de la lectura
Animació de la lectura i comprensió lectora a través del conte motor
- Mòdul 3:
Exemples de contes motors i seqüència de les fases
Disseny d’un conte motor segons les diferents fases
Avaluació de la proposta d’aprenentatge
|
| |
Formador/a |
Judith Bayés Rovira
|
| |
Avaluació |
- En el mòdul 1, els i les participants faran una síntesi de les característiques del conte motor i indicaran els beneficis de comporta la seva aplicació en l’aprenentatge integral de l’infant i l'animació de la lectura.
- En el mòdul 2, realitzaran una reflexió constructiva sobre la importància del moviment i la participació activa en el conte motor, com a eina per a promoure la seva comprensió, en les diferents fases de la proposta d’aprenentatge. També es reflexionarà sobre la potencialitat del conte motor com a recurs pràctic per promoure l'animació de la lectura i afavorir la dinamització de la biblioteca escolar.
- En el mòdul 3, dissenyaran una situació d’aprenentatge basada en un conte motor, tot indicant pas a pas les diferents fases de la proposta d’Ed. Infantil o cicle inicial d’Ed. Primària per promoure l'animació de la lectura i el gust per llegir.
- A cada mòdul els i les participants hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- A cada mòdul hauran de fer aportacions als fòrums responent de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el/la tutor/a del curs.
- Hauran de d’elaborar un document/projecte final sintetitzant en la tasca tots els conceptes apresos en les lectures dels diferents mòduls i en la interacció amb la resta de participants del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
- Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació dels diferents mòduls.
- Presentació de la tasca final.
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els i les participants hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació i satisfacció del curs.
- Realització del formulari d'avaluació i satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Ed. Infantil i Ed. Primària
|
| |
E-mail |
formacio@fundaciovincles.cat
|
| |
|
|